TÄN HETKEN UNELMAKOHTEET

Oon aina rakastanut matkustamista, ihan pienestä pitäen tähän päivään asti, eikä loppua näy. Matkustaminen tuo uusia, ainutlaatuisia kokemuksia ja mun tavoitteeni on päästä matkustamaan elämäni aikana mahdollisimman paljon. Ei sen takia, ettenkö tykkäisi Suomesta - rakastan mun kotimaata ja yhdyn sanontaan ''on lottovoitto syntyä Suomeen''. Rakastan matkustamista just niiden uusien kokemuksien takia. Välillä on hyvä poistua mukavuusalueelta, edes vähäksi aikaa. Mun mielestä matkustaminen myös opettaa todella paljon.
Pienenä käytiin perheen kanssa monta kertaa Kanariansaarilla ja Ruotsissa. Vuosien varrella olen päässyt muuallekin ja vietin jopa kymmenen kuukautta high school -vaihtarina Yhdysvalloissa. Unelmat ja pläänit muuttuu, mutta tässä postauksessa olen listannut mun tämän hetkiset unelmakohteet top 5. Enjoy! :-)


Havaiji
Mulla on jo todella pitkään ollut hinku päästä Havaijille! Kaunis, erilainen luonto ja rennon oloinen elämäntyyli kiehtoo mua ja haluaisin päästä paikan päälle kokemaan tän saariryhmän. Jos ja kun lähden en aio vierailla pelkästään Honolulussa, vaan lähtisin avomielin myös muille saarille käymään -- Havaijihan koostuu monesta saaresta ja niitten välillä on kuulemma helppo (ja suhteellisen edullista) matkustaa vaikkapa lennoilla. 

CB066504

Portugali
Portugali on suhteellisen lähellä ja sinne voi helposti löytää lentoja Suomesta alle 200 eurolla! Surffileirejä löytyy Portugalista monta ja sellaisella voisinkin viettää viikon tai pari -- surffailu on kyllä sellainen asia, jonka haluan (ja aion) elämäni aikana oppia. Haluaisin myös käydä Portugalin pääkaupungissa, Lissabonissa sekä Portugalin etelärannikolla.

tumblr_m7t9avwL0P1r1zf2so1_1280

Kroatia
Kroatia on noussut monen suosioon viimevuosina ja itsekin haluaisin käydä siellä. Kuten mun näissä muissakin unelmakohteissa, Kroatiassa näyttää myös olevan todella kaunis luonto ja sehän on aina positiivinen ja puoleensa vetävä asia. Kroatia sijaitsee myös suhteellisen lähellä Suomea, joten sinnekin on helppo päästä.

1159289225

Australia
Ahh, Australia, kukapa ei sinne haluaisi jossain elämänvaiheessa? Yksi negatiivinen asia tässä maassa on kuitenkin se pitkä ja kallis lentomatka, mutta jossain vaiheessa aion tuollakin käydä. Goald Coast ja rento ote elämään kiehtoo suuresti ja tietenkin sitä kuuluisaa Vegemiteä pitäisi päästä kokeilemaan. Australiaan voi hakea Working Holiday -viisumia, jolla saa työskennelläkin ja se olisi varmasti mun plääni, jos lähden tuonne pidemmäksi aikaa.

toa_nha_dep6

Kaakkois-Aasia
Sijaitsee kaukana, mutta Bangkokiin on aika helppo löytää suhteellisen edullisia lentoja ja sieltä on suhteellisen halpaa ja helppoa matkustaa seuraavaan kohteeseen, esimerkiksi lentäen. Mun unelma olisi päästä kiertämään Thaimaa, Laos, Vietnam sekä Kambodja reppureissumeiningissä. Muitten kokemuksien perusteella hintataso on paikan päällä halpa, eli vaikka matka olisikin hintavampi, on paikan päällä halpa elää. Mua kiehtoo Kaakkois-Aasian erilainen kulttuuri, ruoka sekä luonto.

Thailand-trip

Tämän postauksen kuvat eivätole omiani. 

5 kommenttia

  1. Oi, tulipa kova hinku päästä jonnekin lämpimään :-D Ihana postaus!

    http://minttusblog.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. woihh kyllä nyt kelpais olla missä tahansa noista unelma paikoista <3!

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus!! Tykkään sun blogista tosi paljon – liityin lukijaksi! x)

    http://aliisla.blogspot.fi

    VastaaPoista