TÄMÄNHETKINEN IHONHOITORUTIINI

Heipsun! ♥ Mulla ei oo ikinä ollut mitään kauhean pahoja ongelmia ihon suhteen, mutta tottakai munkin pärstästä löytyy välillä punoitusta, epäpuhtauksia ja ällöttäviä näppylöitä. Varsinkin vaihtovuoden aikana mun naamaan tuli ihan superpaljon epäpuhtauksia, ja kun katson kuvia vaihtovuoden loppupuolelta niin huhhuh... En oo tajunnu, että mun iho on ollut noin huonossa kunnossa nykyiseen verrattuna. Nykyään oon kuitenkin ihan tyytyväinen ihoni kuntoon ja oon löytänyt mun iholle sopivia tuotteita, joista aion kertoa teille tässä postauksessa. :-)

Mun ihonhoitorutiini koostuu muutamasta perustuotteesta: kasvojen puhdistusaine ja kosteusvoide + aamuisin myös kasvovesi. Yleensä yövyn poikaystävän luona, jossa mulla on tällä hetkellä käytössä L300-kasvojenpuhdistusaine sekä Lumenen yövoide. Aamuisin valmistaudun päivää varten kotikotona, jossa mulla on käytössä Lushin puhdistus- ja kuorinta-aine, Lumenen kasvovesi sekä Herbinan ja Nivean kosteusvoiteet.

ihonhoitorutiini_aamu

Käyn melkein joka aamu suihkussa, jossa pesen samalla kasvot tuolla Lushin puhdistusaineella. Sen jälkeen pyyhin kasvot kasvovedellä kosteutetulla pumpulilla. Lopuksi levitän kosteusvoiteen. Nyt talvella oon käyttänyt tuota Nivea Creme -voidetta, koska mulla on talvisin tosi helposti kuivuva iho kylmän ilmaston takia. Hankin tuon Herbinan Energy Boost -voiteen, joka on vähän kevyempi voide ja uskon, että se sopii mun iholle paremmin nyt kun ilmat lämpenevät, en oo kuitenkaan kauheasti ehtinyt sitä käyttää vielä.

ihonhoitorutiini_ilta2

Iltaisin pesen aina meikit pois ennen nukkumaan menoa, vaikka kuinka väsyttäisi. Mua ahdistaa nukkua meikit naamassa, koska tiedän, ettei se tee kasvoille, eikä silmille hyvää. Meikin poistamiseen käytän yleensä erimerkkisiä meikinpoistopyyhkeitä, joita on mun mielestä helpompi ja kivempi käyttää kuin perinteisiä nestemäisiä meikinpoistoaineita ja pumpulia/vanulappuja. Kun meikki on poissa pesen kasvot L300-puhdistusaineella. Välillä käytän Garnierin miselliinivettä. Lopuksi levitän kasvoille yöksi tarkoitettua Lumenen kosteusvoidetta.

Käyttämäni tuotteet ovat suht. edullisia ja suurimman osan ostan ihan tavallisista ruokakaupoista, paitsi noita Lushin tuotteita, jotka tilaan netistä. Viime vuonna käytin Mary Kayn ihonhoitotuotteita, koska sain niitä silloin aika edullisesti ja nekin olivat mun mielestä ihan hyviä. Oon kuitenkin huomannut, että edullisemmatkin tuotteet toimivat omalla kohdalla yhtä hyvin jos ei jopa paremminkin, jonka takia pysyn näissä vähän halvemmissa ihonhoitotuotteissa. :-) Mitä mieltä olitte tästä postauksesta? Löytyikö tuotteita, joita haluatte kokeilla tai joita ehkä tekin käytätte? 

10 kommenttia

  1. Mitä oot tykänny tosta Lumenen yövoiteesta? Kosteuttaako hyvin, jääkö aamulla kasvoille semmoinen kalvomainen olo? =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä tykännyt, eikä mun kasvoille ainakaan jätä kalvomaista oloa, vaan ne tuntuu aamulla tosi pehmeiltä. Eikä kuivata ollenkaan, vaan kosteuttaa sopivasti :-)

      Poista
  2. Kiva postaus!:) Mulla on kans L300 merkkinen meikinpuhdistusgeeli (vai vaahto?) ja oon tykänny hirveesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eevi ♥ Mulla on just tuo vaahto ja hyvin on toiminu mullakin :-)

      Poista
  3. tykkäään tosta bannerista ihan sikana!!

    http://katilahtinen.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Kati, kiva että tykkäät! :-D

      Poista
  4. Hei, kiva blogi! Ootko tykänny tuosta Lushin puhdistusaineesta ja ootko käyttäny niitä muita tuotteita?

    postcrossingia.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :-) Oon tykännyt siitä tosi paljon! Jos selailet tammikuun postauksia, niin oon kirjoittanut siitä parissa postauksessa Lushin tuotteista lisää. Oon käyttänyt Lushin vartalokuorinta-''klönttiä'' ja huulikuorintaa, muuten en oo muita kokeillu. Ajattelin kuitenkin kokeilla seuraavaksi toisen ihonhoitoaineen. :-D

      Poista
  5. Nyt tuli sellainen olo, että pitäisi muistaa tai oikeestaan jaksaa pestä kasvot aamuisin ja iltaisin, kyllä nyt pitää ottaa itteeni niskasta kiinni :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo kantsii kyllä! Oon ollu itse tosi laiska kasvojen pesun suhteen, mutta kyllä hyvä työ palkitaan, ja eihän se vie ees ku muutaman minuutin päivästä haha :-D

      Poista