DIY: KYNSINAUHAÖLJY

Mulla on usein todella kuivat kädet, varsinkin kynsinauhat ja erityisesti talvella. Enkä usko, että olen ainoa. Halusin apua nopeasti ilman, että mun tarvitsisi käydä kaupassa ja tuhlata rahaa pientä puteloa varten. Tässä teille kuivista kynsinauhoista kärsiville yksinkertainen kotieliksiiri, jolla kynsinauhat pysyvät kunnossa!

cuticle_oil_diy

Kynsinauhaöljyn tekemiseen löytyy paljon eri ohjeita ja googlettamalla saattaakin löytyä sun jääkaapille sopiva ohje, mutta koska mun kotoa löytyi ylläolevassa kuvassa näkyvät ainekset, päätiin käyttää niitä.  Tähän kynsinauhaeliksiiriin tarvitset aloe vera -geeliä, teepuuöjlyä, kookosöljyä sekä oliiviöljyä. Voit jättää osan aineista pois tai lisätä esim. hunajaa, vaseliiniä tai sitruunanmehua. Pelkästä oliiviöljystä tai kookosöljystä saa myös toimivan, nopean avun, jos ei jaksa alkaa väsäämään mitään kummempia sekoituksia, tai jos ei kotoa löydy muita sopivia aineita.

Itse sekoitin teelusikallisen kookosöljyä, sekä saman määrän oliiviöljyä ja aloe vera -geeliä. Laitoin joukkoon myös muutaman tipan teepuuöljyä. Ainekset kulhoon ja mikroon, kunnes kaikki on sulannut. Sekoita kunnolla ja lopuksi voit hieroa mönjää kynsinauhoille. Lopputuloksena kosteat ja kiitolliset kynsinauhat. ;-) Itse pistin sekoituksen tyhjään ja pestyyn kynsilakkapulloon. Puhdistin vanhan kynsilakkapullon acetonia sisältävällä kynsilakanpoistoaineella, jonka annoin vaikuttaa pullossa noin puolisen tuntia sitä välillä ravistaen (ÄLÄ HUUHDO TÄTÄ LAVUAARISTA!).

cuticleoil_diy_

Ainakin mun kynsinauhat ovat pysyneet tämän avulla pari päivää kunnossa ja mulla on yleensä ihan kauhean kuivat kynsinauhat. Tätä on helppoa kannella mukana tuon vanhan kynsilakkapullon ansiostakin! :-)

6 kommenttia

  1. Ihan superhyvä vinkki! Tykkään tällasista DIY-jutuista ja menee ainakin mulla tämä heti kokeiluun :)

    http://riikkamaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kuulla! Mulla ainakin toimii :)

      Poista
  2. Tota on kyllä ihan pakko kokeilla! omat kynsinauhat on meinaan niin huonossa kunnossa näin talvisin :D

    fashionsituation.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kerro toki mitä mieltä oot tästä! Tuo kookosöljy tuppaa meneen klöntiks muitten aineiden keskelle, mutta mulla on tää ainakin silti toiminut oikein hyvin ja mun kynsinauhat on siis aivan karseen kuivat... :D

      Poista
  3. Mulla on ihan sama ongelma kynsinauhojen kanssa, täytyy kokeilla tota! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä ja toivottavasti saat tästä apua! :)

      Poista