Sisällön tarjoaa Blogger.

IHANAA LUONNONKOSMETIIKKAA

Yhteistyössä Green lips beauty

IMG_7008
IMG_7014

Mä oon alkanut kiinnittämään enemmän huomiota kosmetiikkatuotteiden alkuperään ja laatuun. Sitä myöten myös luonnonkosmetiikka on alkanut kiinnostamaan mua entistä enemmän. Pikku hiljaa oon vaihtanut kosmetiikka- ja hygieniatuotteet luonnollisimpiin ja ympäristöystävällisimpiin vaihtoehtoihin. Vielä on pitkä matka jäljellä, mutta ainakin suunta on oikea.

Mun on vaikea uskoa, että mulla joskus tulisi olemaan kaikki tuotteet sataprosenttisesti luonnonkosmetiikkaa, mutta jos edes suurin osa olisi niin olisin siitä iloinen, koska mun mielestä kuluttajina on tärkeä välillä pysähtyä miettimään mistä ja miten tuotteet on tullut. Varsinkin, jos kyseessä on tuote jota käytetään päivittäin, niin mieluummin käytän tuotteita, jotka eivät tee pahaa mulle tai ympäristölle.

Tästä innostuneena sainkin mahdollisuuden blogiyhteistyöhön Greenlipsbeauty –nimisen kosmetiikkakaupan kanssa, jotka myyvät luonnonkosmetiikkaa nettikaupassaan ja liikkeessään Turussa. Testiin sain kaksi tuotetta: The Ohm Collection -dödön ja Uoga uoga kulmakarva-pomaden.

The Ohm Collection Deodorant - Coconut

Olin aluksi aika skeptinen tätä deodoranttia kohtaan, koska kyseinen deodorantti on jauhemaisessa muodossa, johon en ennen ole törmännyt. :--D Kyseinen tuote ei tuki kainalon imusolmukkeita ja se on myös täysin alumiiniton, vegaaninen ja luonnollinen. Se ei varsinaisesti estä hikoilua, mutta tappaa bakteerit, jotka aiheuttavat sitä pahaa hien hajua.

Näin parin viikon käytön jälkeen täytyy kuitenkin todeta, että yllätyin positiivisesti! Tää oikeasti toimii ja vielä todella tehokkaasti, eikä tätä jauhomaisuudenkaan takia oo yhtään vaikeaa käyttää. Usein mun täytyy odottaa dödöjen kuivumista, ennen kuin voin pukea vaatteet päälle, mutta tämän kanssa ei ole samaa ongelmaa. Itse hikoilen välillä aika paljon, mutta tää toimii oikeasti tosi tehokkaasti.

Uoga uoga –kulmakarvaväri (voidemainen eyeliner)

Tuotekuvauksessa tämän käyttötarkoitus on toimia eyelinerinä, mutta säännöistä viis! Greenlipsbeautyn Annika itseasiassa suositteli tätä juuri kulmien meikkaamiseen ja sehän toimii todella hyvin just siinä tarkoituksessa. Tätä vois melkeinpä kuvailla luonnonkosmetiikan vastineeksi ABH:n dipbrow pomadelle, jota oon käyttänyt ahkerasti puolentoista vuoden ajan. Forest path on mielestäni todella kaunis, kylmä sävy (vertauksena ABH:n taupe-sävy) ja tällä saa helposti siistit kulmat ja pysyvyys on myös oikein hyvä. Kulmat näyttivät siisteiltä kovan salitreenin ja jopa laskuvarjohypyn jälkeen, joten se kestää niin kovat hikoilut kuin myös kilometristä korkeat pudotuksetkin. :--D

IMG_7002
IMG_6988

Näiden tuotteiden testauksen jälkeen innostuin luonnonkosmetiikasta vielä enemmän ja tulevaisuudessa pyrin satsaamaan juurikin luonnollisiin tuotteisiin. Luonnonkosmetiikkavillitys kukoistaa, mutta itse näen sen ihan hyvänä juttuna, koska onhan se positiivinen juttu että ihmiset haluaa panostaa luonnollisuuteen!

Ootteko te innostuneet luonnonkosmetiikasta?

Xx, Milla

2 kommenttia

  1. Ihanaa että oot kanssa innostunut luonnonkosmetiikasta! <3 Ja tosi kiinnostava postaus, kun tuotteetkaan ei ollut mulle ennestään tuttuja :) Oon ollut vähän kans skeptinen luonnonkosmetiikasta deodorantteja kohtaan, mutta täytyykin testata!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marianne! <3 Joo, suosittelen kyllä tuota dödöä ainakin. Vois testata muitakin luonnonkometiikka dödöjä :--D

      Poista