Sisällön tarjoaa Blogger.

IHONHOITORUTIINI

IMG_7274

Mulla ei oo ikinä ollut mitään suurempia ongelmia ihoni kanssa, muuta kuin teini-ikäisenä vähän enemmän finnejä ja epäpuhtauksia, sekä Jenkeissä vaihdossa ollessani ihoni oli aika karseassa kunnossa kaikkien Starbucksien sun muiden herkkujen ansiosta. Silti oon aina pyrkinyt pitämään ihostani hyvää huolta.

Oon ihan meikkaamisen aloittamisesta asti pessyt meikit pois iltaisin ennen nukkumaan menoa ja puhdistanut ihoni, sekä käyttänyt kosteusvoidetta. Muistan hyvin, miten silloin alkuaikoina käytin Clearasilin puhdistusainetta koska sitä äiti toi kotiin ja se toimi itselläni oikein hyvin. Se oli vähän semmoista ’’ihan sama mitä käyttää, kaikki käy’’ aikaa.

Jossain vaiheessa elämää mielenkiinto kosmetiikkaa kohti kuitenkin kasvoi, ja se sai mut myös kokeilemaan enemmän erilaisia vaihtoehtoja. Aloin myös huomaamaan, että jotkin kosmetiikkatuotteet tehoavat minulla paremmin kuin toiset – varsinkin ihonpuhdistuksessa, eikä aina kannata ottaa sitä halvinta vaihtoehtoa. Ja ei, mä en todellakaan käytä ihonhoitoon mitään suuria summia ja esimerkiks Mary Kay on mulle aivan liian kallis, mutta se muutama euro sinne tänne ei mun pankkitiliä kaada.

IMG_7322IMG_7312

Nykyään tunnen ihoni hyvin ja tiedän myös, että vaikka kuinka paljon väsyttäis, niin ne meikit pitää pestä pois naamasta ja niinhän mä myös teen. Aina. Mua jotenkin ällöttää se tunne, kun ei oo puhdistanu naamaa kunnolla päivän päätteeksi. Kosteusvoidekin on ihan pakollinen, koska muuten alkaa kiristämään. Tiedän myös, minkälaiset tuotteet sopivat sekaiholleni ja mitkä eivät.

Mun ihonpuhdistusrutiini koostuu ihan simppeleistä peruspilareista. Puhdistan ihoni aamuin illoin ja kosteutan sen. Oon nyt parin vuoden ajan käyttänyt Lushin ihonpuhdistusaineita, koska oon vaan niin rakastunut Lushiin! Ne ovat hieman hintavampia kuin markettien perusputsarit, mutta tykkään niistä sen verran paljon että voin maksaa niistä sen muutaman euron enemmän. Let the good times roll, sekä Aqua Marina ovat toimineet mulla super hyvin. Angels on bare skin sen sijaan ei sopinut mun iholle sitten yhtään.

IMG_7288

Puhdistuksen jälkeen levitän iholleni kosteusvoidetta. Kesäisin käytän vähän kevyempää voidetta ja aurinkosuojakerroin kosteusvoiteessa on aina plussaa vuodenajasta riippumatta. Tällä hetkellä mun käytössä on Lumenen Antishine-kosteusvoide, joka on just sopivan kevyttä, mutta silti kosteuttavaa ja siinä on myös se kaipaamani aurinkosuojakerroin + hinta on siinä myös kohdillaan. Käytän myös apteekista ostamaani Acon silmänympärysvoidetta aamuin illoin. Silmän ympäröimä iho on kuitenkin sen verran herkkää, joten siihen on hyvä käyttää erillistä voidetta.

Pari viikkoa sitten hankin ihon puhdistusta varten myös suositun konjakkisienen, joka on siis täysin luonnollinen sieni. Tää on pyörinyt blogeissa ja somessa sen verran paljon, että olihan munkin nyt pakko hankkia se. Käytän tätä puhdistusaineen kanssa ja sen avulla saa hellävaraisesti puhdistettua ihon todella hyvin. Ihon puhdistan samalla tavalla aamuin illoin, eli meikit pois, naaman puhdistus putsarilla, huuhtelu ja kosteusvoiteet nassuun. Done. Voisin aktiivisemmin käyttää kasvovettä, koska sen kanssa mulla on aina ollut pieni on-off-suhde... :--D

IMG_7299

Nykyään kiinnitän enemmän huomiota, mitä tuotteita käytän ja kuten edellisessä kosmetiikka-aiheisessa postauksessa kerroinkin, niin myös mielenkiintoni luonnonkosmetiikkaa kohtaan on kasvanut, joten sitä sitten seuraavaksi. Ihan perusjutuista on kyse ja loppujen lopuksi puhdas, terveellinen iho tulee sisältä päin monipuolisen ruokavalion ja terveellisten elämäntapojen myötä, mutta sopivilla tuotteilla siihen saa vähän lisäboostia.

Miten te hoidatte ihoanne ja onko teillä ihonhoitoa varten jotain luottotuotetta?

xx, Milla

3 kommenttia

  1. Ihana postaus ja ihanat kuvat!! Tykkään lukea muiden ihonhoitorutiinista ja millaisia tuotteita löytyykään käytöstä :-) Mulla on ihan hyvät tuotteet omalle iholle, mutta uskon vielä parempien löytyvän tulevaisuudessa..

    http://emmikristiinan.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Ihania nämä kuvat! Mulla on aika hankala iho ja meikkien jättäminen yöksi naamaan ei tule täälläkään kuuloonkaan! Lushin tuoteet kiinnostavat kovasti, samoin tuo somessa pyörinyt konjac sieni :) Mulla on ihan ok puhdistusaine, mutta esimerkiksi tällähetkellä käytössä oleva kasvorasva ei ole mun iholle paras mahdollinen.

    http://simplylovingstyles.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Tosi kiva ja mielenkiintoinen postaus! Ja kuvat on ihanat <3

    VastaaPoista