Sisällön tarjoaa Blogger.

USA: Moab, UT

Täältä [klik] voitte lukea aikaisemman postauksen Moabista, jonka kirjoitin vaihtariblogiini noin kaksi vuotta sitten. Outoa, että siitä on noin kauan jo, mutta oli huikeeta kokea Moab uudestaan ja tällä kertaa poikastävän, sekä tietty hostperheen kanssa. Kuvia ja sanottavaa on paljon, mutta yritän tiivistää, jotta jaksaisitte lukea. ;-)

Vietettiin Moabissa neljä päivää 14.-17. lokakuuta. Lucaksen kanssa yövyimme teltassa. Lähdimme Lucaksen ja mun hostisän kanssa liikkeelle keskiviikkoaamuna ja tulimme takaisin Salt Lake Cityyn lauantai-iltapäivällä, jotta ehtisimme Utah Utes -futisotteluun, kyseessä oli siis amerikkalainen jalkapallo, johon saimme mun hostvanhempien liput. Tosin emme katsoneet ottelua kauhean pitkään, koska paikan päällä satoi ja olimme viettäneet puolet ottelusta bileissä lähellä stadionia hostsiskon, Sabrinan, kavereiden luona.

Ensimmäisenä päivänä Moabissa, eli keskiviikkona lähdimme autolla ajelemaan off road -reiteille ja pysähdyimme muutaman kerran nauttimaan maisemista. SLC:stä Moabiin kestää 3-4 tuntia. Illalla nautimme hostisän tekemästä ruoasta, pelasimme korttipelejä ja istuimme nuotion ympärillä olutta juoden ja pelkästään nauttien. Ja Yhdysvalloissahan alkoholin ostamisen ja juomisen ikäraja on 21 vuotta, mutta mulle tarjottiin kuitenkin juotavaa silloin tällöin ja silloin otin sen kyllä avomielin vastaan hehheh. Utah on semmoinen paikka, johon ihmiset eivät yleensä lähde matkailemaan (yleensä käydään NYCissä, Kaliforniassa tai Floridassa ym. ns. ''turistipaikoissa''), mutta jos olette menossa Yhdysvaltoihin voin lämpimästi suositella Utahia! Utahista löytyy niin paljon kauniita paikkoja ja paljon luonnonpuistoja, kuten Arches National Park Moabissa Coloradon rajan vieressä tai Escalante [klik] lännessä. Salt Lake City on myös todella kaunis vuorien ympäröimä kaupunki.

Torstaina kävimme maastopyöräilemässä muutaman kilometrin pituisen reitin hostisän ja Lucaksen kanssa. Ylämäet oli rankkoja ja alamäet välillä pelottavia, mutta hauskaa oli. Utahissa maastopyöräily tai ''mountain biking'' on todella suosittu urheilu ja koko osavaltiosta löytyy todella paljon reittejä. Pyöräilimme takaisin leirintäalueelle ja myöhemmin paikalle tulivat myös Sabrina, italialainen Eleonora ja hostäiti, sekä hostvanhempien kaverit, yksi heidän pojistaan ja heidän tanskalainen vaihtari. Iltapäivällä kävimme patikoimassa parissa paikassa sekä katsomassa intiaanien tekemiä, todella vanhoja maalauksia, joita löytyy Utahista aika monesta paikasta -- yleensä ''red rock'' -kivien seinämistä. Illalla söimme illallista kaikkien kesken, nautimme s'mores-herkkuja, pelasimme korttipelejä ja hengasimme nuotion ympärillä.

Perjantai meni patikoiden Corona Archille ja Delicate Archille. Delicate Arch näkyy kolmessa alimmassa kuvassa ja on siis se kuuluisa arch, joka näkyy todella monessa kuvassa. Söimme lounasta ja froyoa, eli frozen yogurthia Moabin pienessä keskustassa. Illalla taas sama juttu, eli aikaa vietettiin nuotien ympärillä chillaillen -- enkä todellakaan valita. Nuotion ääressä on todella rentouttavaa istuskella, ja kun seura on mahtavaa, ei voi olla tylsää!

4 kommenttia

1. Näyttää niin ihanalta! Tosin ite oon niin nössö, etten varmaan korkeanpaikankammoisena tonne menis mistään hinnasta :D

2. Tuli ihan törkee ikävä Jenkkeihin nyt kun katseli näitä sun kuvia!